Uteritt

Igår så fick hon vila. Vi körde lastträning och igår gick hon att skicka in smalt. Hon var jätteduktig och trots att hon fortfarande backar ut efter ett tag så var jag nöjd. På kvällen åt vi en av mina favoriträtter, stekt kyckling som får puttra i gräddsås med blåmögelost, lökpulver, vitlök och så klyftpotatis samt ett glas rött till. Kan verkligen rekommenderas. 
 
Idag så hade jag utsläpp. Efter mockning så gjorde jag iordning hästen och så gick vi på en promenad längs ridstigen. Några stopp i början men sen gick hon snällt bredvid. Vi mötte först en skidåkare som åkte uppför och det gick bra, men sen swichade det förbi en nerför bakom henne och då blev hon lite skrämd. Men vi fortsatte ändå att gå vidare. När vi gått en kvart tjugo minuter så fixade jag till gramanen och stigbyglarna och satt upp. Hon stod stilla men var rätt spänd. Red sen tillbaka i skritt och trav, i början rätt spänt och en gång smög hon in i galopp och gjorde en bock men då tog jag bara tag i henne och gjorde halt innan vi fortsatte i trav igen . Efter en stund så kunde hon slappna av och bjuda framåt. Gjorde lite skänkelvikningar och övergångar. Blev ett kort pass men tycker hon var duktig. 
 
Allmänt | |
Upp