Om Amo

Amo Mak var en snäll och fin herre född 1995 som jag köpte just före midsommar 2012. Han var hannoveranare och e. Amoroso, ue. Furioso II. Amo har med sin föregående ägare tävlat upp till Intermediáire I på godkänt resultat och var tack vara henne välutbildad och rutinerad. Vi har ridit flera MSVC med placering samt att vi på fyra försök i MSVB:4 har kvalat vidare till MSVA :) Hann med totalt nio starter på msvb nivå, och en start i msvA (61,5%) samt två i prix st George (59,9% samt 62,2%), vilket ledde till att vi även kvalade till nationella nivå. Amo var jättesnäll och bussig i all hantering, positiv och nästan alltid rolig att rida. En toppenhäst helt enkelt och jag trivdes fantastiskt bra med honom.
 
Tyvärr fick Amo somna in, fredagen den 13e december 2013 på grund av att han hade börjat tappa kontrollen på sitt ena framben vilket gjorde att han föll och gick omkull upprepade gånger. Hans problem var med stor sannorlikhet neurologiska och det gick inte att göra något åt problemen. Han kommer alltid att vara i mitt hjärta och jag är otroligt tacksam över den tid vi fick tillsammans och allt han lärde mig.

 
Allmänt | |
#1 - - Ellen:

Väldigt fina bilder!

Upp