Dktig tjej

Igår red vi i ridhuset för första gången på länge. Men eftersom det var runt -28 fortfarande, så var det fler som hade tänkt tanken och vi var hela 8st i ridhuset. Jag tänkte att vi väl fick hålla oss till skritt om det behövdes, men efter att ha skrittjobbat ett tag med skänkelvikning och lite böjning så kändes hon pigg och därför gick vi in i trav. Joggade ett par varv i väldigt öppen form men sedan började hon söka sig nedåt. Och efter ett tag så bjöd hon själv in i galopp efter ett hörn så då fick hon så klart galoppera, eftersom det ju är bjudningen som är vår största svårighet. Efter det så tog vi några fler fattningar i vänster innan vi tog paus. Gick över till höger där första fattningen blev fel, men sedan när jag skålade ur insidan lite bättre fick rätt galopp och höll den drygt ett och ett halvt varv. Lite paus igen, sen kom vi i trav över en bom som låg på diagonalen ett par tre gånger och det tyckte Boccica var kul och fattade galopp mot den. Travade sen av henne låg och rund i formen, och efteråt promenerade vi säkert en kvart i ridhuset medan jag hjälpte L ett tag med sin häst. Jag var supernöjd att hon var så duktig trots kaoset i ridhuset.
Allmänt | |
#1 - - JennyM:

Jösses, har ni det såå kallt?! och jag klagar på våra 1-4 minus ungefär haha

Upp