Hjärngympa

Tisdag och det var jättehärligt väder. Hittade dock ingen att rida ut med så beslöt mig för ett pass på dressyrbanan. Har inte ridit på den förr utan hållt mig till den större hoppbanan men tyckte det var läge för ett miljöombyte. När vi började rida var det bara vi och en tull tjej, men ganska snabbt så hade flera ponnyekipage och ett hästekipage anslutit sig. Dessutom var det flertalet ekipage som red förbi. Lilla damen skötte sig men var märkbart distraherad och det var vingligt, på och av och ibland så stannade hon helt sonika när hon fick möte på fel sida om stängslet! Ett rätt rörigt pass, men nyttigt.
 
Idag så red jag dressyr inne med bara två andra ekipage och de visade stor hänsyn och vi kunde rulla några varv runt fyrkanten i början vilket alltid är bra. I början var Boccica lite ovillig att ställa igenom och ville inte runda på kortsidan och volt men vi jobbade på. Jag tog några varv på stora volter i trav där jag jobbade igenom ställningen och efter det gick det utmärkt att spåra på volt även i galopp. Avslutade med en jättehärlig trav runt fyrkanten där hon verkligen kom igenom kroppen. Efter det promenerade vi en sväng i skogen innan vi gjorde kväll.
 
Ett soligt Kiruna när jag var där igår:
 
Allmänt | |
Upp