Ridning

I måndags så sov jag i Kiruna. Jag passade så klart på att besöka stallet och umgås lite med Sara som köpt ny häst. Fick provrida ett tag och sedan höll jag en lektion för henne. Det sjuka var att han hade typ exakt samma trav som Amo i känslan. Precis lika skumpig och samma rörelsemönster där man som kastas lite uppåt framåt när man rider lätt! Ganska sjukt.... Han var i allafall väldigt fin och vi gjorde lite skolor och lite byten för att checka av vad han kunde. Så det var skojsigt. Husse skötte lilla Loppan hemma i Gällivare. Tisdag kväll så fick hon en borstning och massa kliande och lite massage och stretching. Och idag så fick hon faktiskt trava och galoppera typ 5-10 minuter på lina bara för att få röra sig lite, samt typ 15 min prommis, i ridhuset. Det är hårt nu i hagarna så det blir inte jättemycket rörelse på dagarna. Har också plockat fram ett lite tjockare täcke nu, tror det är 200g. Det blåste typ isvindar idag, så även fast det bara var -5 så höll jag typ på att få förfrysningsskador när jag traskade hem från jobbet. Nästan alltså. Så då ska Bochi också få lite mer kläder på sig.
 
Imorgon ska vi nog släppa ihop tjejerna tillsammans igen för att se hur det går. Känns bra att vänja dem lite succesivt med varandra så att man kan känna sig ganska säker i alla fall, att det ska funka.
Allmänt | |
Upp