Busfröken

Oj så piggelin tjej. Men hon är så klok. Lugn och fin när vi promenerade fram. Joggade sen fram i lugnt tempo i låg form i trav och sen i lugn galopp. Sen brakade det lös! Bockar och snabb galopp, lite lugnare, sen nya bockar, korsgalopp, rätt galopp, korsgalopp, fel galopp osv. Fick stopp på henne snabbare än förra tisdagen och sen bytte vi varv och då var det en massa bockningar och sparkar åt det hållet. Men efter ett tag blev hon fokuserad och så kunde jag styra över henne på en upphöjd bom på volt. Började i trav och hon landade i galopp ett par gånger innan hon fick fortsätta och rulla i galopp över. Hindret låg väl på 30 cm och hon hoppade det jättetrevligt de flesta gångerna. När hon kom rätt så hoppade hon fint och runt, men ibland blev det fel och då blev det lite bensprattel. Gjorde samma sak i andra varvet, först hoppning i trav ett par tre gånger, och sen några språng i galopp. Sen fick hon trava på framåt i en låg form innan jag avslutade med att gå bakom henne i skritt och försöka styra runt lite :) Oj så kul det är att se henne på töm, hon är så himla tjusig och jobbar så trevligt i form!
 
Efter det så mockade jag hagen skinande ren, och sen stressade jag till gymmet och körde mitt styrkepass i superspeed, typ ingen vila mellan set:en så det var rätt tungt. Men gjorde alla övningar och set jag brukar. Dessutom hade jag promenerat till och från jobbet (25min *2) så kan säga att jag var rätt färdig i kroppen efter den dagen. La mig tidigt och hann få nästan 8,5h sömn. Skönt! Nu ska jag till Kiruna, och ikväll blir det dressyr, längtar!!
Allmänt | |
Upp