Anneli-träning

Boccica har vilat tisdag till torsdag, tisdag för att jag var hängig och resten för att jag varit i Stockholm på utbildning. Hann träffa några vänner samt shoppa lite så det var skoj att hinna med lite kul också! Så fredag kväll tömkörde jag på volt inne för att rasta henne men det verkade inte som att hon behövde rastas. Var lite slö men trevlig i formen. Jobbade bara en stund och hon frustade och tyckte nog det var skönt.
 
Idag så var det äntligen dags för träning igen! Började med att bara rida runt fyrkanten och volt i trav och galopp för att få henne att runda samt att spåra. Sedan gjorde jag en övning i trav, försökte rida några steg öppna på långsidan (där jag fick passa att jag inte vek innersidan i vänster varv) och sedan red vi in i diagonalen, travade på lite framåt till X och sedan skulle vi slinka över i skänkelvikning. Det gick bra, men hon tvärar lite väl mycket ibland och tappar då bjudning så jag får passa henne lite. Men hon var duktig. Tog sedan lite galopp där jag tänkte lite fram på långsidorna och lite tillbaka på kortsidorna. Fick passa att inte tänka att jag skulle ta tillbaka för då sätter hon sig lite för mycket. Men hon var fin :) Här kommer en filmsnutt.
 
Allmänt | |
#1 - - Sofie:

Jätte roligt att se Anna :) ni verkar trivs ihop. Hoppas allt går bra för er :)

Upp