Umeåvisit

Har varit på en utbildning med jobbet i Umeå, åkte tisdag eftermiddag och kom hem idag. Så igårkväll efter utbildningen så träffade jag några fina vänner från stall Åsen. Sen följde jag så med en sväng till stallet, och där har de byggt ut med två boxar till. Mycket snyggt. Känns konstigt att det nästan är 2 hela år sedan jag flyttade därifrån. Umeå känns så hemma, men samtidigt så avlägset, som ett annat liv. De flesta av mina vänner jag hade då är ju inte kvar i stan heller, så det blir som lite tomt. Boccica har fått vila två dagar, så idag flexade jag ut lite tidigare från jobbet för att kunna rida inne innan lektionerna. Var ju hela -20 ute idag så inte så peppad på ett utepass. Började med skrittöppnor och skänkelvikningar, sen joggade vi igång i trav och galopp. Tog sen lite långsidor då vi gasade på i galopp och Bochi frustade en massa. Jobbade sedan ett tag på volt i galopp och hon kändes riktigt fin. Sen jobbade vi ett tag i trav, det är svårare i trav. Hon känns inte helt ärligt framme för skänkeln om jag ska ha hon nog fin i handen. Och går jag på henne så är hon bra några steg men sen mattas det av. Så detta måste vi träna på, är väl jobbigt I guess. Rakt fram går det ganska bra men jobbade även lite på en 8-volt och då fick jag koncentrera mig så jag höll koll på mina kroppsdelar! Avslutade i riktigt låg och rund form. Sen fick hon gå ut igen medan jag åkte hem för att käka en sen middag. Imorgon tror jag att lilla damen ska få sig en dusch..... svansen luktar av någon anledning lite kiss.
Allmänt | |
Upp