Trött tjej

Även fast Boccica redan gått två riktiga pass på raken så ville jag ändå rida igår, i och med att hon ska få vila tisdag och onsdag. Tre dagar på raken kändes inte optimalt med en stundande klubbis. Kände redan när jag gjorde i ordning henne att hon inte var på samma glada humör. Hon var inte sur, men inte lika positiv. Viftade lite på svansen när jag sadlade och hon brukar aldrig göra något alls när jag sadlar. Men vi for ut i skogen, red längs en upplyst stig där det var ordentligt nertrampat så det var inte så jobbigt underlag. Niklas sprang bredvid och vi for drygt 4 km totalt. Mycket skritt och trav, och lite galopp före Niklas på hemvägen men då kom det många små sparkar, tolkade dem som små protester för att det var jobbigt. Jag korrigerade och fortsatte men efter ett tag kom en liten spark till. Så vi gjorde några galopper, men jag nöjde mig ganska fort när hon galopperade en sträcka och skötte sig. Då tog vi bara trav och skritt hem. Kan absolut förstå att Loppan var trött, men även fast hon inte gör stora grejer så är det inte ok att hålla på sådär. Men i övrigt skötte hon sig super lilltjejen. Skönt nu med vila :)
Allmänt | |
Upp