Anneli-träning

Igår var det dags för träning igen. Värmde upp i skänkelvikningar och öppnor i skritt, sen tog vi galopp. Blev några skutt och en massa byten, alldeles av sig själv! Så det finns hopp om att hon kanske kan lära sig byta framöver. Vi började sedan i trav där jag red en serpentinbåge in till medellinjen och tillbaka till långsidan, för att hon skulle svänga för tygeln åt båda hållen och på hjälpen, samt runda för skänkeln. Sen tog vi galopp där jag stod i lätt sits ett tag för att få igång galoppen. Svängde innan kortsidorna och gjorde halva 20m-volter för att runda igenom och försökte bibehålla samma tempo vilket gick ganska bra. Boccica började frusta massor och blev så rund och fin i sprången. Red i båda varven innan vi sedan avslutade med lite mera trav. Svängde av på hörnlinjerna och gjorde skänkelvikning, och sedan låg vi på en volt där vi gjorde tempoväxlingar i trav där hon skulle svara direkt och jag fick fokusera på att vara stilla när jag inte ville något. Boccica var bitvis jättefin så vi är nog på rätt väg.
 
I morse fick hon busa lite i ridhuset, hon var så fin och travade med luftiga steg och buren svans och föjde mig vart jag än sprang. Jättesöt :) Sen i eftermiddags så släppte vi ihop henne med Toppa igen och jag satt och vaktade ute i snön i 1,5h. De började med att äta ur samma hög av hö, sedan stod de i varsitt hörn. Om Toppa rörde sig så trodde Bochi att Toppa ville leka så då sprang hon dit i full galopp men stannade strax innan. Men Toppa ville inte leka så då vände Bochi och gick lite bistert därifrån. Några nosningar och några skrik och frambensvift blev det också, men i övrigt väldigt odramatiskt så det känns lovande.
Allmänt | |
Upp