Uteritt

Jag tänker att jag ska jobba efter "2 pass jobb, ett pass vila" i den mån det passar ett tag framöver. Så onsdagens pass blev en kvällspromenad där vi träffade på både en körande bil och skällande hundar. Båda gick bra att möta och Bochi verkade tycka det var roligt att komma ut och se något! Värmen håller i sig och det är i princip omöjligt att orka göra något mitt på dagarna. Vid middagstid igår kom hovslagaren tillbaka för att sko bakbenen. Vi beslutade ju att ta ett benpar i taget för att det skulle bli en positiv upplevesle. Skoningen gick bra. Bochi var uttråkad typ direkt och ville pilla och bli kliad och tyckte det var skönt att vila på hovslagaren som inte fick så mycket hjälp av Bochi att hålla upp benen. Men förutom det kan jag inte klaga, skorna kom ju på och Bochi fick gå ut i hagen ett tag igen. Sedan grillade vi och slöade ett tag hos Marie för att invänta lite svalare temperatur och då gick vi ut och red. Marie red Kroken på banan samtidigt som jag red.
 
Igår valde jag att bara promenera några varv innan jag satt upp. Hon har ju känts rätt loj ändå så vi chansade. Och inte var det något problem. Hon var lite loj men gjorde det jag bad om. När hon hamnade bakom Kroken fick vi lite bättre bjudning, det var roligare att springa efter någon! Red efter ungefär samma upplägg som innan med lite svängar och halter i skritten, och lite svängar i traven. Sedan blev det typ 2 varv i galopp i varje galopp, och ett varv trav efter det. I morse ställde jag klockan på 6 och sedan åkte jag ut för att möta upp Marie för en uteritt. Så vi gjorde i ordning Bochi och Krogen och begav oss iväg. Det blev en kortare tur på kanske 30 minuter med upplägget skritt - trav - skritt- höger galopp - skritt - vänster galopp - skritt - trav - skritt. Så många skrittpauser, men hon skötte sig så fint och verkade tycka det var härligt att komma ut. Hon tittade på lite läskiga stenar och sånt, men det blev bara ett litet ryck eller en liten skyggning så hon fick klart godkänt på denna premiär, trots att det inte var många steg på tygeln idag ;) Nu blir det lunch och sedan lite mer sol och bad på stranden. Att svalka sig är ett måste i denna hetta.
 
Allmänt | |
Upp