Smeknamn

Då kommer frågan, vad ska Boccica ha för smeknamn? Tre stavelser känns för långt så jag vill helst bara använda två. Har ni några förslag? :)
Funderar på Chica eller Bochi. Men ch-ljudet är ju lite o-norrländskt! Så då kanske det blir Kika.... och Bochi känns nästan lika långt som Boccica. Men det kanske inte gör något om hon kallas för Kika! Smeknamnet behöver ju faktiskt inte vara relaterat till hennes namn heller, men jag är lite torr på idéer. Så, förslag välkomnas.
 
Allmänt | |
#1 - - Åse:

Vilken fin häst du hittat! Hur uttalar man hennes namn? Var lägger du betoningen? Vad betyder det? Bochi lät gulligt tycker jag.

#2 - - Charlotte Ståhl:

Varför inte Kia? Jag antar att hennes namn uttalas med K eller har jag fel?:) På tal om smeknamn som inte är speciellt relaterat till namnet så har vi en häst i stallet som heter Celindee, och hennes smeknamn är Doris hahaha, inte ens i närheten:)
Sv: amen visst är den läcker?? Men priset gör mig tyvärr lite tveksam. Enligt Folksams hjälmtest är Whitakerhjälmen Victory bäst i test, och den kostar liksom 899(!). Så den är ju riktigt prisvärd och ganska snygg, men inget bling så det är väl det jag saknar;)

#3 - - Sofie:

Sv: ja det är klart :) jo jag minns själv första provridningen av T. Rädslan för att det skulle kännas helt obekvämt och opassande. Men det blev då bra trots allt :)

#4 - - Ingrid Nyström:

Lycka till med nya hästen! Kia tycker jag också låter som ett bra förslag. Ibland ger annars det där med smeknamn sig självt när man upptäcker personligheten. Kram från Ingrid och Rutger, som för närvarande roar oss på Hviderup.

#5 - - JennyM:

Vad roligt att du skaffat dig en ny stjärna! Grattis :)

SV: Ja visst är den fantastiskt Zgander?! Han är bara 5 år gammal! Inte helt lätt, men Emma gör ett jättejobb med honom! :)

#6 - - marie:

ja du . smeknamn cc,cia,bia,cica,ic,cai,cio,cob,ciba,aic,boci,cici,ci,bic.Du kommer på något bra smeknamn på hästen. svårt att komma på mer.dåligt på sånt här.

Svar: Det var ju en massa tips :)
Anna Bergstedt

Upp