Norrut

Nu sitter jag i tåget på väg norrut igen för sista arbetsdagarna innan semestern. Hästen är kvar hos Marie och blir väl omhändertagen. På tisdag ska hovslagaren komma ut och förhoppningsvis får vi på skor så vi kan böja jobba henne efter det.
 
Idag så provade jag träns men tyckte att Amos bett var lite för långa så får göra en inventering för att se om jag har något kortare eller måste köpa nya. Stod i hagen och borstade och hon njuter av att bli ompysslad. Sadlade sedan medan jag höll i henne utanför hagen. Hon är verkligen så välhanterad. Sedan gick vi en sväng på ridbanan, checkade lite start och stopp och svängar. Sen gick vi till korallen där vi jobbade kanske tio minuter i skritt och trav med en del övergångar. Hon trampar in väldigt fint i avsaktningarna så det verkar lovande. Och hon brydde sig inte alls om sadeln. Sen fick hon en dusch och efter det beta en stund. Hon står ju i 'karantän' efter resan så är i en av vinterhagarna.
 
Längtar tills på fredag då vi ses igen :)
Allmänt | |
#1 - - Emelie:

Sv. En tripp till Piteå finns absolut. Hade dock varit roligt att göra det i samband med att du va där. Vill bara rida igång honom lite mer innan vi kör igång med en massa träning :)

#2 - - Sofie:

Sv: ska bli mycket skönt att komma närmre surf :) nej Gud, nog förstår jag ni inte tar er ut iår. Hon är ju bara bebis och ni måste lära känna varandra först :) men ändå, kul och hoppas det går bra :)

Upp