Utejogg

Igår sov jag över i Kiruna, så husse fixade Boccica. Hon fick vila så det var inte så slitsamt, bara markarbetet. Idag så lyckades jag lura med mig Niklas igen till stallet. Han promenerade/sprang och jag red. Vi skrittade först en sväng i skogen, sen förbi småstallarna och sen ut på vägen mot kyrkogården. Där travade vi hela vägen dit och tillbaka med några få skrittsekvenser när vi mötte bilar. Lilla fröken testade att stanna ett par gånger i början men vi lyckades övertala henne att gå vidare, och som vanligt så var det ganska kul sen att följa med. Hon travade på glatt i fin form och bra tempo. Sen fick hon en tuss hö som belöning. Mycket nöjd tjej!
 
Imorgon tror jag att jag ska rida i mina nya stövlar igen. Nu har jag köpt kilar att stoppa in under hälen, vilket kanske kommer underlätta så jag klarar av att böja benen. Lite jobbigt när man knappt kommer upp på pallen för att det inte går att vika benet liksom!
Allmänt | |
Upp