Back in town

Så, då var vi tillbaka hemma igen efter lite julledighet. Det blev ytterligare två pass på Kroken. Fredag kväll så red vi lite markarbete (typ 7 galoppbommar där de två yttersta var upphöjda) och Kroken var väldigt laddad. Men det var skoj, fick jobba med halvhalterna. Lördag morgon så tog vi ett dressyrpass och han var superfin redan från början. Red lite tempoväxlingar, mycket förvänd galopp, några byten och lite piruettgalopp på en liten volt. Jättekul att få rida lite ordentligt.

I övrigt så har ledigheten varit mysig. Har träffat många nära och kära, hunnit med två vinkvällar, fått bryn och fransar fixade av Erika, klippt mig och sovit länge på mornarna. Riktigt najs. Igår kom vi alltså tillbaka och Boccica fick sig en julklapp, en jollyboll och hon har i alla fall sparkat omkring den lite i hagen! Veterinären kom också tillbaka för en till sväng akupunktur men var väldigt positivt överaskad att hon hade svarat så bra på första behandlingen. Hon var helt bra på vänster sida och reagerade bara lite på höger, så hon sa att vi kanske skulle nöja oss med bara gårdagens behandling, men att jag skulle hålla lite koll och se om jag ville köra en till för säkerhets skull.
 
Idag så har jag äntligen motionerat lilla Loppan. Promenerade först och sen tog jag henne på töm på volt i trav och galopp och hon var såååå seg! Frustade och gick i rund form men väääldigt lungt och lite väl långsamt så jag fick vara på henne lite. Men vi jobbade med lite fattningar och hon fick även rulla på. Tog säkert emot lite i kroppen, hon har ju vilat typ 25 dagar så lite stel kan man väl få vara. Imorgon tänkte jag köra typ likadant och på torsdag så ska jag nog sitta upp :) Jippi!
 
Allmänt | |
#1 - - Charlotte :

Sv: tack:) längtar efter att komma igång igen. Så bra att Bochi svarade så bra på behandlingen:) gott nytt år!

Upp