Trafikmöten

Tisdag fick Boccica vila och onsdag åkte jag dit på kvällen för ett dressyrpass. Mamma, Ritva, syrran och Niklas följde med för att titta. Niklas filmade och denna gång med filmkameran och inte med mobilen. Jättenyttigt att se. Jag måste verkligen komma igång med träningen igen så jag får lite bättre hållning. Denna solsemester har inte varit det bästa för fysiken.... Sen måste jag se till att korta tyglarna och hålla ihop händerna. Jag sitter en del med höger hand och "leder ut" henne. Så jag måste ha mer kontroll över mina händer, och sedan jobba lite mer med att få fram henne lite till. Men hon känns redan mycket bättre. Nu har hon ju varit hos mig en månad och bjudningen börjar komma. Här kommer ett litet klipp om ni vill se:
 
 
Torsdag fick hon vila. Själv så red jag ett dressyrpass på Kroken med fokus på programdelar ur MSVB eftersom Marie funderar på att debutera senare. Gjorde en hel del byten, några serier, skolor i trav och mellantrav. Han byter så himla kvickt på hjälpen så man måste se till att ha kontroll över sin hjälpgivning. Senare under dagen så skurade jag ur finkan, så att den ska vara ren och fin när lilla damen ska åka i den!

I morse så skrittade jag och Bochi ut med Johanna och hingsten i en dryg timma. Vi red på skogsstigar, vägar, "off track", i backar och i sand, och vi mötte bilar både framifrån och bakifrån samt en lasbil och allt gick jättebra. Hon ryckte till lite när lastbilen for förbi, men han var så himla nära för vägen är ganska smal så trots att vi stod i diket så blev det väldigt tätt inpå. Men han körde jättesakta och visade stor hänsyn så det gick bra. Hon var verkligen superduktig. Känns så skönt :) Jobbade lite på tygeln på slutet och försökte tänka på min position. Gjorde även lite "skänkelvikning" och hon svarade riktigt fint. Jag hade en trött häst när vi kom tillbaka till stallet. Hjärngympa det är bra det med!
Allmänt | |
#1 - - Charlotte Ståhl:

Tycker ni är så fina ihop och att det redan hänt mycket med Bochi. Visst kommer man av sig snabbt med sin ridning och sitsen? Snabbare än man tror skulle jag vilja säga:) Men det ger sig nog snart igen ska du se:)

Upp