Testing testing

Ja idag var det lite testning från lilla kärringen. Vi red ut idag tillsammans med Lena och J. Och när vi hade ridit typ 100 meter så verkade Boccica vara irriterad över knotten och kanske därför eller av annan okänd anledning så parkerade hon. Lirkade lite lagom bestämt med henne och snurrade runt lite och så gick hon fram igen men det tog inte länge förrän hon försökte vända eller parkerade igen. Och så höll det på några minuter. En gång så började hon lätta lite i fronten men jag vände bara runt henne några varv och då tyckte hon inte att det var kul längre. Men efter ett tags strulande så slutade hon bara och gick snällt efter sin kompis. Vi växlade mellan alla gångarter och hon var pigg och kändes positiv. Gick visserligen ganska mycket och spejade men mot slutet jobbade hon fint i formen. En gång i galoppen "såg" hon något och hoppade rakt uppåt och skuttade något språng men jag saktade bara av och tog ny galopp och då var det glömt. I slutet av passet så blev hon sedan "skrämd" av en häst och hoppade av stigen in i skogen men när vi vände upp och kollade på hästen så var det ju inte så farligt längre.
 
Men dagens pass var alltså inte bara njutning direkt. Suck. Men vi mötte både crossare och cyklist med hund och det gick bra. Och hon skötte ju sig större delen av passet. Men jag tycker ändå inte att det är så kul med en häst som ska testa och tjura. Måste komma ihåg att jag även hade en likadan period med Amo när jag haft han cirka två månader. Då höll även han på att tjura och backa och vägrade gå när han såg postlådor och andra farliga saker, och detta höll han ju på med några veckor innan han gav sig... så det kan ju vara en något liknande testfas som Bochi pysslar med. Bara fortsätta rida ut med sällskap och hoppas att hon ger sig, det har ju gått så himla bra att rida ut tidigare, och jag vill verkligen fortsätta rida ut, både för att det är så skönt men även för att det är så bra träning att gå i terräng samt att kunna rulla på i galopp rakt fram.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Hanna:

Hehe jo jag förstod det :-)

Haha testade hon ännu mer igår eller? Var det "bara" det du skrev om här?

Ja igår vart de ingen ridning för oss, hon hade lyckats dra av en sko :-( så nu letar jag hovis som helst kan komma omg , jag vill ju rida!

Va tråkigt du bor så långt bort, hade ju varit kul att ha nån lite närmare som är på samma nivå ju :-)

Upp