installerade

Sen i söndags är vi installerade på ridklubben i Gällivare. Sen jag skrev sist så blev det ett tömkörningspass och ett dressyrpass, sedan fyra dagar vila medan jag var och jobbade. Fredag tömkörde jag igen, även ett par gånger över en upphöjd bom som boccica fick hoppa över. Jättekul tyckte hon!  Lördag bestod av massa packning och även ett träningspass för Erika. Jag fick jobba med att ställa igenom i hörnpasseringarna och på en stor volt, att hon skulle ta skänkeln direkt och att bara vara stilla och stadig och inte 'rädda' henne, utan låta henne hitta balansen själv. Det var ju första gången Erika såg henne så det var kul att visa upp Bochi! Tror Erika gillade henne iaf :) 
 
Söndag morgon lastade vi på henne, och vi rullade redan åtta från stallet vilket innebar att vi var framme i Gällivare före tolv. Där gick hon lugnt ut i sin hage medan vi pysslade på. Åkte hem för vila och middag och kom tillbaka för att ta in. Fortfarande lika cool pålle. Sen åkte vi på gymmet. Måndag så kom jag till stallet efter middagen och allt verkade ok. Hon var ganska lätt att mocka åt vilket var skönt. Hon är väldigt matglad så jag slipper mocka hö vilket är det värsta jag vet! Sen gjorde jag iordning henne för ett ridpass. Gick först en sväng med henne och inspekterade banorna, och hittade ett annat ekipage som fick agera sällskap på stora utebanan. Började lina för att se hur hon skulle reagera men hon var lugn, så då satt jag upp. Började trava runt nästan hela banan och travade lite över bommar som låg på marken. Gjorde lite volter och jobbade med ställningen. Tog även lite galopp på samma sätt, men hon tyckte det var lite svårt att svänga så fick peta lite på bogen, då gick det bättre :) red bara 30 min men det kändes alldeles lagom. idag är jag på resande fot så niklas sköter lilla damen som ändå ska vila! 
 
 
 
Allmänt | |
Upp