Bjudning

Lördag tömkörde jag på volt och Boccica var superfin! Hon var pigg och positiv och vi gjorde massa trav - galopp - övergångar. Igår så red jag dressyr i stora ridhuset. Började att flytta undan skänkeln i skritt, och göra halter där vi inte gick fram i skritt förrän hon stod fint på tygeln. Hon har aldrig känts så pigg som igår och galopperade rätt fort, men jag lät henne rulla på. Hon jobbade ganska fint i formen och kändes positiv. Red mest runt fyrkanten men la lite stora volter i både galopp och trav. I slutet när hon började bli lite trött så blev det svårare att svänga när vi inte följde väggen. Försökte att bara vara tydlig och göra om det. Ska ge lite mer stöd med skänkeln nästa gång. Niklas filmade så det var kul att se. Det såg dock inte lika fort ut som det kändes :) idag vilar Lilla damen.
Allmänt | |
#1 - - Hanna:

Ja jag tänkte ja skulle damma av bloggen lite o hålla den hyfsat uppdaterad, försöka iaf :-)

Ja alltså jag är ju kär, hon är helt underbar att sitta på. Ska bli riktigt intressant att se vad som blir av henne :-)

Upp