Töm

Måndag så tog vi ett pass på töm med fokus på att hon skulle vara framme. Började rätt länge i skritt som vanligt och med lite öppnor och skänkelvikningar. När hon var uppvärmd i alla gångarter så var jag på henne att hon skulle gå fram ordentligt, och sen växlade jag lite mellan stor och mindre volt. Gjorde även lite övergångar mellan trav och galopp på en 15m volt och hon var jättefin. Hon kan ju faktiskt mata på rätt bra och blir jättefin då, så det är nog dags att jag börjar kräva lite mer bjudning när jag rider.
 
Igår så fick Boccan vila, medan vi tog en dust i hagen. Det är så geggigt nu att jag inte orkar dra kärran själv, även om jag bara packar den halvfull så Niklas fick dra så knuffade jag. Idag tänkte jag rida ut, men det regnade både igår kväll och sen har det tyvärr fortsatt idag. Så det kändes som att underlaget säkert inte var så roligt på ridstigen. Istället blev det ett markarbetespass inne, då det låg lite bommar framme. Redan i uppvärmningen tänkte jag lite på det där att hon skulle vara en växel till igång och hon kändes faktiskt pigg och framme. Red 4 travcavaletti innanför spåret, och sen efter kortsidan vände jag upp på nästa kvartslinje, fattade galopp och kom över ett litet räcke. Ner i trav igen och in på cavalettin, och så gjorde jag så ett par tre gånger i båda varven. Förutom de övergångarna så gjorde jag ganska många fler, varav en galoppfattning från skritt i båda galopperna och det gick! Jippi. Checkade nån 15 metersvolt i galopp och det gick bra, tog lite ökningar på långsidorna och diagonalen i galopp, och även lite små travvolter innan vi travade av. Var väldigt nöjd efter passet :)
Allmänt | |
Upp