Lugn vecka

Detta har varit en lugn vecka, i alla fall för pållan. Själv har jag haft fullt upp med tre dagar i Kiruna. Måndag så fick Boccan sig en dusch med linimentschampoo. Tisdag tog vi ett dressyrpass inne och hon var superfin, ovanligt fin. Rund i formen från början och riktigt framme. Tog lite travcavaletti och jobbade med övergångar och lite volter och konstiga linjer runt olika hinder och det kändes toppenbra så vi red inte så länge. Kanske 45 minuter totalt. Onsdag fick hon vila och jag gav henne lite massage och lite kliande. Torsdag så var det toppenväder och då blev det ett tömkörningspass ute på dressyrbanan. Boccan var pigg men lite "stel" och jag fick jobba med att få igenom ställningen i båda varven. Och igår så tog vi en promenad. Jag har väl tänkt rida ett pass idag, hade planerat att rida ute på banan men det blåser massor så vi får se hur jag gör!
 
Allmänt | |
Upp