Utebanan

Igår flexade jag ut lite tidigare för att rida medan det var ljust. Solen sken, vi hade bara nån minusgrad men det blåste en del. Boccica har ju vilat 3 av fyra dagar så hon var gode taggad när vi promenerade till och runt på banan. Hävde mig upp i täckisar från marken och började sen skritta och hon kändes som en bomb som skulle explodera. Bortre kortsidan var livsfarlig och det blev några tvära kast och vi snurrade runt en del. Tog säkert en kvart i taktande skritt med massa volter innan hon började tagga ner, men hon skulle minsann inte gå bort till den kortsidan. Så jag red lite längre och lite längre och och till slut gick det ju visst att rida runt hela fyrkanten! Först i trav i ena vavet, men då var det lite läskigt att byta varv, men efter några volter i skritt längst uppe så gick det även att trava dit upp och runt hela fyrkanten. Sen tog vi båda varven i galopp och hon frustade massor och tyckte nog det var skönt att äntligen få bli kvitt lite energi. Kan väl inte anklaga henne för att ha lite myror i brallan och huvudet med tanke på hur lugnt hon haft det i veckan, så jag är glad att jag satt kvar och att vi löste det. Hon är ju egentligen väldigt stresstålig och inte skvättig annars.
 
Nu sitter vi och väntar på att bli upphämtade med skoter. Vi ska nämligen iväg på en pimpeltävling som LKAB fritid ordnar. Ska bli jättemysigt och härligt i det fina vädret :)
Allmänt | |
Upp