Störigt

Efter många timmar på fötterna, först i stallet, sen på marknad och efter det på gymmet så lockade så klart soffan och tvn. Men, det är nåt fel på både Internet och sändningen till Tv:n. Grattis. Får nog bli lite massage på vår massagebänk istället.
 
Igår så gick vi först en sväng på stan och jag köpte skokräm, borste och kilar att sätta under hälen för att kunna böja på benet lite lättare. Sen så tog jag med mig hästen på en ca fyra km promenad/joggingrunda till kyrkogården och tillbaka. Det är ju längst en väg så det var bra underlag för mig, och vanligtvis inte så himla trafikerat... Trodde jag iaf. Men under den halvtimmen så passerade nog tio bilar. Boccica var då obrydd så det var skönt. Jobbigt som tusan att hålla ett någorlunda tempo. Men lagom slappt för hästen, blev väldigt lugnt för henne. Idag släppte jag ut hästarna, mockade inne och ute, och pysslade på, innan jag tog in Bochi igen. Idag red vi ute på dressyrbanan och rullade runt fyrkanten först i trav och sen i galopp. Boccica kändes väldigt energisk och rund så jag red inte så länge. Några varv i båda galopperna, några fattningar, och några varv i en energisk trav. Hade en riktigt bra känsla. Sen blev jag lite modig och red fram till grinden, öppnade den medan jag satt på hästen, och skrittade ut mot småstallarna på vår första 'uteritt' alldeles själva. Boccica vart först lite konfunderad och stannade några gånger men jag lyckades övertala henne att fortsätta. Förbi alla stall ända fram till det sista. Där tog det stopp och det gick inte att få henne vidare. Tur nog så var en tjej ute och hon följde oss de 20 långa meter som det var kvar till ridstigen. Och där så kände ju Bochi igen sig så då gick det bra att gå själv igen :) så svamlig, men duktig liten tjej! 
 
Dessutom så har hon och Toppa gått tillsammans i hagen hela helgen och det verkar gå bra, vilket känns jättekul! Så skönt att Bochi får använda hjärnan lite under dagarna också, och inte bara stå och vänta på nästa måltid. Stackars toppa tycker dock att Boccica är jobbig som vill klias hela tiden och försöker smita undan titt som tätt. Men ibland kan det ju vara mysigt.
 
Allmänt | |
Upp