Roligt

Igår hjälpte skötaren mig att värma, sen red jag en stund. Rolle var lite tryckning igår också så jobbade med skolor och tempoväxlingar och han blev jättefin. Traven var super och galoppen blev ganska aktiv så red inte så länge. Idag däremot var han helt på plats och jättefin i formen. Joggade bara lite i trav, red några tempoväxlingar i galopp och sedan några varv förvänd, ett par byten och sen efter en bra övergång från vänster galopp så gav jag mig. Imorgon ska vi nämligen ha klubbtävling och jag ska rida igenom msvc1an igen så ville inte trötta ut honom. Ska även få döma LCn och LBn så det blir roligt :)
 
Idag så fick jag även rida på en annan häst, ett 13årigt sto som var supertrevligt! Så det var jättekul. Hoppas det blir fler turer på henne. 
Allmänt | |
#1 - - Charlotte Ståhl:

Det är jättekul att höra om dina hästar du rider! Lycka till på klubbtävlingen!

#2 - - m:

Tråkigt med din häst. hoppas du kan skaffa en ny senare. Men du har ju tur att få låna hästar. Hur dyrt är det ha häst? har aldrig haft.

Svar: Det var jättetråkigt. Det kostar ganska mycket. Man får nog räkna med runt 50 000 kronor per år. Beroende på var man har hästen uppstallad. Men en ganska vanlig hyra inklusive all mat ligger runt 3000 kronor i månaden, skoning 500kr i månaden, försäkring runt 500 kr i månaden, och sen ska den kanske ha mineraler och annat foder. Och sedan tillkommer träningar och utrustning.
Anna Bergstedt

#3 - - m:

tack för svaren. oj var det så dyrt.

Upp