Sista veckoträningen

Igår åkte vi för att träna för Erika. Red på träns för att verkligen få igenom honom, eftersom jag tyckte att det var problemet tidigare i veckan. Vi jobbade mycket basics, och fick kämpa på en del eftersom han ville bli lite hög och kort i formen och väldigt tryckig i vänster hand. Något som var sjukt svårt var att rida på en liten volt i trav i höger varv men att ha honom ställd åt vänster men ändå att bogen var innåt..... helt skadat svårt men han är ju lite svagare i höger bak och då kom vi väl åt det. Så det kämpade vi på med ett tag. I vänster varv så gick det mycket lättare, ja det var som inget problem alls. Jobbade med lite skolor och även med formen och känslan i galopp på volt och fyrkantspår. Amo kändes fräsch och pigg men lite stel och vi fick jobba ganska hårt. På slutet när jag inte gav mig utan verkligen tog igenom det, så var han ganska trevlig. Ett verkligt välbehövligt pass men det kändes VÄLDIGT långt ifrån att kunna styra runt i en MSVA om man säger så...
 
Idag så red vi ut en sväng och han var mycket bättre i formen, mera framme till handen och det känslan var mycket bättre idag. Så jag tror vi fick igenom något igår! Förutom ridningen så har jag börjat rensa bland mina grejer och börjat packa lite av Amos, för nu är det så att jag har fått ett jobb, ett 10 månaders vick som utvecklingsingenjör i Kiruna och jag börjar redan på måndag. Amo flyttar inte med förrän om två veckor men eftersom jag kommer veckopendla de två första veckorna och inte kan ta hand om honom själv på vardagarna är det en del att lösa. Det känns jättekul att ha fått ett jobb, och dessutom ett som verkar så intressant, men det en hel del att organisera. Flytten innebär förmodligen att möjlighet till tävling nästa säsong kommer att bli väldigt begränsad, i och med att det är en bit bort till ridklubbar som anordnar tävlingar (förutom Gällivare då) och eftersom Amo börjar vara till åren och kanske inte orkar flänga runt land och rike... Så det känns lite trist. Men jag har ju fortfarande möjlighet att få trimma och själv utvecklas! Även om det blir min yrkeskarriär och inte tävlingskarriär som får bli nästa års satsning.
 
Men jag hoppas att det finns möjlighet till träning för någon på ridklubben, och annars kanske jag kan ordna så att Erika kan komma upp och hålla någon träning! Eller kanske någon annan... Planen är dock att Amo ska stå på ett stall 1,8 mil från ridklubben och stan, i ett stall med mycket utevistelse, service och stor belyst ridbana så jag tror att det kommer att vara ett bra ställe för honom även om det så klart hade varit trevligt med ridhus lite närmre till hands. Så, som ni förstår har jag rätt mycket going on men det mesta tror jag är någorlunda under kontroll nu.
 
Trött och svettig Amo efter gårdagens träning!
 
Allmänt | |
#1 - - Åse:

Vad kul, grattis. Tips: prata med Anna och Lovisa Pettersson, de bodde i Kiruna fram till i somras, bor nu i Umeå och har varsin häst på Hippologum. Lovisa tränade och tävlade ponny då, hon tävlade upp till nationell FEI. Jag vet att de åkte en del till Luleå och tränade, men kanske de kan tipsa om någon i Kiruna?

#2 - - Malin:

Lycka till med det nya jobbet :)

#3 - - Charlotte Ståhl:

grattis till nya jobbet! Så roligt för dig! Ja allt har sin tid i livet så det är väl inte fel att prioritera en jobbkarriär för tillfället;)

#4 - - Annica:

sv: ja, jag tror att det blir bra på sikt. Även om de har mycket att träna på än. Vi gillar vår Blanko i alla fall. :)

Grattis till nya jobbet! Jättekul! Förstår att det är mycket att stå i nu. :)

#5 - - Sofie:

Va roligt för dig Anna :) hoppas allt kommer gå bra där uppe och att du trivs bra med jobbet :)

Upp