Ridhusbus

Idag släppte jag ut hästarna på morgonen. Mockade hagen, lika bra att passa på när det blivit plusgrader igen. Sen mockade jag inne och fixade klart och efter det så satte jag på skydd och tog in Bochi i ena ridhuset. Promenerade några varv, sen linade jag henne en stund i trav och galopp i grimma, och efter det knäppte jag lös henne. Vi promenerade runt lite och sen busade vi och sprang tillsammans. Hon tyckte det var jättekul och gjorde bocksprång, byten, korsgalopp, volter, flått trav och tajta svängar där hon riktigt komprimerade bakbenen. Det var sjukt jobbigt att springa med henne men roligt och hon var så tjusig :) Tror hon mådde bra av att få springa av sig lite. Blir inte så mycket springa i hagen i detta underlag. Efteråt stod hon som ett ljus när jag pysslade med henne. Kliade och myste och klippte manen, sen fick hon gå ut igen. Tror jag ska tömköra lite på volt imorgon för att jogga igenom henne lite. Kan nog vara skönt efter dagens intervaller!
Allmänt | |
Upp