Öppnor

Igår så började jag morgonen med att släppa ut hästarna, mocka och snygga till i stallet. Sen tog jag in Boccica för ett dressyrpass. Vi gick till stora ridhuset och sen promenerade jag bredvid henne och var på henne lite att hon skulle skritta aktivt och igång. Satt upp och fortsatte med skritten ett tag. Red öppnor längs långsidan upp mot spegeln, vände in på kvartslinjen i skänkelvikning och vände sen rätt över för att göra samma sak i andra varvet. Gjorde några öppnor åt varje håll och hon var jätteduktig! Travade lite och gick sedan över i galopp. Rullade runt fyrkanten men skar av innan kortsidorna för att runda henne lite. Gjorde lite tempoväxlingar och försökte tänka lite bogen in på långsidorna. Efter en skrittpaus så red vi sedan igenom LC1an eftersom vi nog ska vara med på en klubbtävling nästa vecka. Det gick helt okej men hon blir lite backig i traven. Avslutade sedan med att trava och galoppera på volt i lite fräschare tempo samtidigt som jag verkligen försökte böja igenom henne. Då kändes hon jättefin så det var kul. Var nöjd med passet och jag tyckte att jag red aktivt och genomtänkt största delen av passet. Idag så for jag också på morgonen men inte lika tidigt, skönt med sovmorgon. Fick sällskap av Lena och J ut i skogen och vi red i alla gångarter. Boccica tyckte det var härligt och skötte sig bra.
Allmänt | |
Upp