Kul!

Oj vad roligt det är att vara hemma i Piteå när pållen sköter sig så bra! Igår red vi ut med Marie och Flamman runt Åsen och Boccan var så glad och positiv och taktade efter Flamman för att hinna med från början. Inget tittande på något alls utan hon följde så villigt med på turen. Eller vi mötte en trana typ nån meter ifrån oss och när den lyfte och flög iväg så hoppade ju Boccan till så klart men förutom det var det en riktigt härlig lätt joggingtur. Hon tyckte nog det var kul med sällskap, vi har ju ridit ut själva senaste 2 månaderna.
 
Och idag har vi tränat för Erika. Jobbade mest på en stor volt med böjning, ställning, övergångar, att jag skulle verkligen jobba igenom henne och lossa henne, släppa mina ben, ta bak höger axeln i höger varv och att hon skulle vara ett snäpp till framme. Det gick superfint och Boccica svarade väldigt bra för skänkeln och blev riktigt fin till handen när jag faktiskt vågade hålla kvar och ställa igenom. Jag måste vara ännu lite tydligare med henne och inte vela, utan faktiskt ta igenom "hela vägen". Jag är jättenöjd efter passet och det känns bra inför morgondagens tävling. Förhoppningsvis har jag lika fin känsla som idag, och blir det missförstånd eller om hon känns trött, ja då är det så. Vi ska bara vara med, ha skoj, få rutin och förhoppningsvis göra en trevlig runda.
Allmänt | |
Upp