Härligt med hoppning

Jag trotsade blåsten och klädde på mig (lite för mycket) och så begav vi oss ut jag och Loppan i lördags. Det hade regnat på fredagen, och dressyrbanan där jag tänkte hålla till var lite halkig, så istället blev det årsdebut på hoppbanan. Det stod lite hinder framme, så jag byggde om till en 5 och en ½:a, alltså travbom in på ett lågt räcke och sen ett kryss som efterhand höjdes till ett räcke på minst 60 cm! Haha jag är en sån våghals. Vi värmde upp och efter ett tag så kom det lite bus och bocksprång och skyggande för flaggstänger som lät när vajern slog mot stången. Men jag korrigerade och fortsatte, och så började vi hoppa. Då var det slut på dumheterna och istället så var hon fokuserad och riktigt fin. Boccica har aldrig hoppat just den övningen och första gången pep hon på sidan på krysset, men vi kom igen och då fattade hon grejen. Avståndet var perfekt och hon kändes kvick och energisk. Vi kom kanske 6-7 gånger på krysset innan jag satt av och höjde till ett räcke som vi sen tog 5-6 gånger till. Jag försökte få henne att landa i båda galopperna och det gick bra mot slutet. I början landade hon mest i vänster. Det var helt sjukt roligt att hoppa, speciellt när det blir sådär rätt och enkelt. Hade vi inte varit själva hade jag nog vågat höja lite till.
 
Igår så red vi ut i skogen. Tänkte att hon skulle vara väl rastad efter hoppningen men ändå så var det en piggelin dam. Red "rätt" väg och vi tuffade på i alla gångarter. Red ända fram till sista långa backen, där vände vi och red tillbaka. Då blev sträckan längre (kanske från 5km till 7km) och dessutom så är sista sträckan lite blöt emellanåt, så då kändes det bättre att rida tillbaka samma väg som vi kommit. Vi tränade massor på galoppfattningar från skritt och de tog hon jättebra i och med att hon var så pigg. Oftast blev det rätt men några gånger blev det vänster fast jag bad om höger. Vi red i ett friskt tempo, och en gång mot slutet när vi tog en frisk galopp kom ett väldans bocksprång, som tur var rakt uppåt, så det är inte så att hon försöker skicka av mig, utan snarare att hon är sprallig. Jag stannade henne, gormade på henne och så fortsatte vi galoppera. Hon skötte sig sen. Det är så himla kul att hon är så pigg, men inte uppskattat med luftsprången så det försöker jag korrigera bort. Vi avslutade med en lång skritt hem, i början på tygel i lång rund form och jäklar vad hon skrittade på. Inne är det svårt att få henne så framåt i skritten, så tog det som ett tillfälle att träna. Sist på lång tygel. Hon frustade massor. Det var nog skönt att få komma ut.

Idag blev det bara ett stretchingpass med hovslagaren! :)
Allmänt | |
#1 - - Charlotte Ståhl:

Tack Anna:) det hoppas jag verkligen. Jag ska försöka njuta så mycket det bara går, snart tre veckor kvar innan bebis och idag jobbade jag min sista arbetsdag. Först lite semester där jag bara ska försöka koppla av och förbereda det sista :) kram

#2 - - beatriceah60:

My gay pics
http://blackgay.net.erolove.in/?pg-abel
gay ads gay roomates gay pen pals gay boys gay vampire

#3 - - gok:

Hello, I'm good girl and looking for good man. If you are interested, I'll send my photo. Thank's https://tinyurl.com/ydb5xoaf

#4 - - Does CBD Oil Really Work?:

Facing Scalp Problems and Hair Loss - CBD Ꮇay Lend
Yߋu Ꭺ Helping Hɑnd

#5 - - Best CBD Oil And Cream For Muscle Soreness:

How CBD Helps Υou to Fighht with Spring Allergies?

Upp