paus

Jag tar en liten bloggpaus nu. Vi är inne i en uppförsbacke, då fröken visar lite tonårsfasoner. Men jag jobbar vidare på töm, med ridning på mina villkor och med lastträningen. Känner mig lite allmänt låg och då blir det inte bättre när det som brukar ge mest energi också tar energi. Jag vet att alla som sysslar med hästar har kämpigare perioder, men just nu känner jag inte för att skriva om det.
 
Men avslutar med en sak Niklas sa, inget som är enkelt i livet är värt att göra!
Det är bara att kämpa på alltså!
Allmänt | |
#1 - - Annica:

Livet med unghäst är inte alltid det lättaste. Särskilt inte om det är en tuffare häst med lite attityd. Vi kämpade en hel del med Olle också. Men ni kommer igen, det är jag helt säker på. :)

Svar: Ja nog är det kämpigt ibland! Men det är bara att tuffa på :) Till slut vänder det :)
Anna

#2 - - Kattis:

Kämpa på! Ibland vill man bara ge upp men när det fungerar är det värt allt slit. Men det vet ju du också. :) Hör av dig om det är något du vill prata om eller kanske bolla idéer.

Kram!

Svar: Tack för peppen! Det är ju verkligen så, att i slutändan så är det värt slitet. Men när man är mitt inne i det så känns det ibland lite motigt! Vi kan väl höras av lite framöver och uppdatera varandra om våra bäbisar :)
Anna

#3 - - marie:

kan förstå dig.Har själv bloggat och tröttnat på det. Även haft facebook har tröttnat på det också. lycka till och få energin tillbaka..

Svar: Tack för pepp! Ibland blir det så att all must rinner ur en. Men nu är jag tillbaka iallafall för nu så ser vi vad som händer :)
Anna

#4 - - Hanna:

Du är inte ensam Anna! Det är en bergodalbana :-o topparna är fantastiska och Dalarna djuuupa!
Min fröken har ett galet tufft huvud, jag tyckte okuma var rätt hård men hon är fasen vassare!

Svar: Ja det är inte lätt med dessa brudar, men känns som att allt slit är värt mödan i slutändan :)
Anna

#5 - - Malin:

Jag förstår precis hur det känns, både med tuffa unghästar men även med äldre hästar som inte vill det man själv vill. Du kommer att fixa det :)

Svar: Tack för pepp! Det är väl delvis det som är charmen, att det är en annan person man ska få med sig. Och ibland kräver det kanske lite tid och övertalning :)
Anna

#6 - - Charlotte :

Känner igen mig. Men livet ska väl helt enkelt inte vara så lätt som man önskar ibland. Hoppas det vänder snart. Det är iaf snart vår och då brukar allt kännas lite lättare;)

#7 - - Ingrid Nyström:

Ta det steg för steg så ska du se att det löser sig. Det är kämpigt ibland med unghästar... Jag jämför ju mina "ungdomar" med Amo som var så snäll ... och inser att jag förträngt att det inte alltid gick på räls när han var ung heller... ;-) Kram!

Svar: Tack för pepp! Jag jämför tyvärr alla hästar jag rider med Amo och hur bra jag tyckte om honom.... vilket inte är rättvist. Speciellt inte mot en nybliven femåring ;) Men med tiden så blir hon förhoppningsvis lika bra :)
Anna

Upp