Uteritt

Denna vecka har jag varit en del på resande fot och det har blivit rätt lugnt för Boccan. I söndags red jag ut i skogen igen och det var lite tveksamt första 20 minutrarna men inga direkta protester. Och efter det så gick hon fint runt slingan, om än inte helt sprudlande, men hon var säkert mör efter träningen dagen innan. På eftermiddagen drog jag till Stockholm för en utbildning så Boccica vilade måndag och longerades av JK på tisdag. Onsdag var jag hemma igen så då tog vi ett dressyrpass och jag var jättenöjd, hon var faktiskt superfin i formen. Jag fick bara komma ihåg att söka stöd i vänsterhanden. Dessutom kunde jag korta lädren ytterligare ett hål nu fast jag red med stövlarna så då fick jag bättre stöd så det var bra. Får ännu lite skavsår i ena knävecket och jag glömde att plåstra det innan men så är det.
 
Torsdag fick hon vila för jag var i Luleå över dagen och kom hem sent, men igår så slutade jag jobbet tidigare och red ut i skogen igen i det soliga härliga vädret. Och detta pass så var det nog bara 5 minuters tveksamhet uppdelat på några speciella punkter; två kurvor i början som alltid är lite jobbiga samt där en bäck har börjat tina fram. Annars så var hon väldigt självgående och det var jättekul! Det var blandat underlag så det blev ett lugnt pass men ändå i alla gångarter fast med mycket skritt. På vissa ställen var det fortfarande fin snö, på vissa slask, på vissa bara gegga medan vissa sträckor hade torr barmark framme. Idag är det strålande sol och flera plusgrader så fortsätter det såhär så kanske stigen tinar fram snart. Gårdagens pass avslutades med att vi svängde förbi småstallarna och även om det var lite läskigt så fanns ingen tvekan utan hon gick villigt dit jag bad henne. Hon har verkligen blivit duktig min lilla tjej :)
Allmänt | |
Upp