Dressyr

Onsdag bjöd på ett dressyrpass och jag jobbade med att få henne till båda tyglarna och med lite öppnor och lite på stora mittvolten. Hon kändes ganska fin men det var lite svårt att hålla galoppen på volt i vänster varv.
 
Torsdag så tyckte jag det var dags för ett pass på töm. Det var länge sen och det märktes. Började i skritt runt fyrkanten med övergångar skritt-halt-skritt och med öppnor och det gick bra. Sen segtravade hon som hon gärna gör i början av varje pass, men när vi skulle ta galopp var det lite strul i början. Lite bock och studs och hon drog iväg lite, så jag fick jobba lite med att vara väldigt tydligt med att inte hamna "framför" henne för då var hon snabb på att stanna. Men fick till fin vänster galopp efter ett tag och hon fick växla mellan större och mindre volt. I höger varv ville hon inte fatta höger utan tog vänster galopp flera gånger innan det blev rätt. Men sen så jobbade hon på fint och efter lite jobb på mindre volt så gick vi ut på en större där jag styrde ut på långsidorna och rakriktade och sprang med och då började hon galoppera jättefint. Sen tog vi mellantrav på samma sätt, en stor oval där jag sprang med och då var hon jättefin. Efter det nöjde vi oss. Jag fortsatte mocka hage, vårens fantastiska nöje.
 
Fredag och lördag har Boccan vilat då jag varit i Luleå på jobb och i Piteå på möhippa. Nu är det uppladdning inför nästa helg då jag hoppas på tävlingsdebut. Vi ser vad som händer :)
Allmänt | |
Upp