Pigg donna

Måndag fick Boccica vila. Eller vi gick en kortare promenad innan hon fick gå in. Tisdag så hade jag inget ridsällskap och trodde jag var tvungen att rida på utebanan, så då tvingade jag med mig Niklas för att inte bli själv. Gjorde iordning och gick ut på ena banan och började lina henne. Hon var lagom pigg men lite spänd, för hon har inte varit på den banan förr. Men när jag tänkte sitta upp så säger den andra tjejen som red där att hon med stor sannorlikhet kommer att åka av då hennes häst visst var pigg och under igångsättning. Och då kände jag att det kanske inte är lämpligt att något sådant händer eftersom det ju hände förra gången vi var på utebanan. När vi gick till den andra banan så var ridskolan där, vilket innebar att vi kunde vara inne ändå.
 
Niklas fick så klart filma (som han alltid får när han är med, stackaren) men tycker att det är så sjukt bra att få se hur det ser ut. Boccica var jättepigg men lydig och sprang på i snabb galopp. Red mest runt fyrkanten och lite stora volter för att bara rulla på. Efter ett tag jobbade jag lite skänkelvikningar i skritt och det gick så bra att jag även provade i trav och hon var jätteduktig. Lite över tygeln, men skit i det för hon tvärade superfint! Fortsatte sedan med lite trav och galopp, och detta pass gick svängarna jättebra. Försökte att inte rida ut till kortsidorna för att testa henne och hon lyssnade super och svängde direkt bara jag la på ytter skänkel litegrann. Var riktigt nöjd efter detta pass.
 
Igår så frågade Lena om vi ville haka på ut i skogen, och jag såg min chans att få följa. Linade några varv i ridhuset innan vi började rida och gick sen ut för att sitta upp. När vi hade kommit ner på ridstigen så blev vi "förföljda" av ett annat ekipage, en ponny med sin ryttarinna, och eftersom de låg typ 100m bakom oss så började Bochi tveka när hon såg dem. Så jag frågade om de ville haka på oss istället, och det ville hon. Jag fick gå sist och även igår så testade lilla kärringen att stanna och styra in på sidan av stigen några gånger i början, men jag kom ur det mycket snabbare och det var inga hopp och skutt så jag var nöjd. Resten av passet skötte hon sig jättefint, var pigg och glad och vi jobbade mycket både i trav och galopp. Så även igår låg hon på plus :) Idag blir det vila och tandläkarbesök. Tänkte att det kunde vara bra att göra en koll.
Allmänt | |
Upp