Roligt

Nu kommer ett lite positivare inlägg. Är inte deppig så ofta men ibland så slår det till. Har i alla fall ridit tre dressyrpass på raken där vi jobbat mycket med den förvända galoppen, både serpentiner och bågar som de ligger i msvc2an och halvvolter. Det har varit blandad kvalité men igår när jag fick hjälp av Eva gick det super. Bästa hittills. Fick börja med att verkligen snurra igång honom och få honom rund och ihop. Jag måste rida och inte nöja mig utan stötta honom lite mer vilket är lite jobbigt men då blir han fin. Så efter att jag hade fått igång en bra galopp som han höll kvalitén i oavsett om vi red framåt eller samlade så tog jag sen förvänd och då blev den bra. Dessutom red vi flera och inte bara en bra. Ibland måste man faktiskt jobba på även om man är trött. Travskolorna är också bättre och även mellantraven. Han tappar takten bak ibland men han har i alla fall fattat grejen.
 
Nu ska skötaren och ägaren ta hand om Rolle i tre dagar medan jag åker till Niklas.
Allmänt | |
Upp