Dressyr och flytt

Onsdag och torsdag blev det dressyrpass. Det kändes absolut på onsdagen att jag verkligen jobbat igenom Rolle i skritten på tisdagen. Han frustade massor redan när jag började jogga igång honom. Var visserligen ut i friska -30 grader för uppvärmning i drygt 20 minuter eftersom ridhustiden bara är korta 45 minuter så han hade ju fått värma rätt länge innan jag började jogga igång i ridhuset men ändå. Onsdagens pass var vi bara 2 i stora ridhuset så det fanns gott om plats. Då jobbade jag mycket i ett riktigt fräscht tempo i galoppen och racade på långsidorna men försökte ha honom i en riktigt lång och låg form. Jobbade även en del med travskolor och jag tyckte att traven kändes riktigt trevligt och jag kunde komma ner bättre i sadeln. Torsdagens pass var vi istället 5 i lilla ridhuset och det stod även en fyrhjuling med släp och en traktor på upptining där så det var lite trångt. Han fick en riktigt lång framskrittning eftersom de hade stått inne under dagen, det var fortfarande -30 ute. Jobbade mycket med att få honom att sätta under höger bak och aktivera det och jag tyckte han svarade fint. Red på kandaret och fick en riktigt fin känsla i handen. Blev mest trav och galopp i "normalt" tempo eftersom det var lite trångt och då är det svårare att få honom helt igenom. Men tyckte ändå att känslan var trevlig.
 
Fredagen åkte vi till Piteå, där vi passade på att träffa Niklas nu 3 brors-söner (en på endast 3v) vilket var väldigt mysigt. Lördag så packade vi in alla möbler i ett släp och begav oss med våra föräldrar till Gällivare eftersom Niklas fått både jobb och lägenhet här. Helgen har alltså bestått av massa packning och bärande, men även trevligt sällskap och god mat. Niklas har fått ett tills vidare på LKAB så jag hoppas att jag ska kunna joina honom här i framtiden. Imorgon bär det av till Kiruna igen och då blir det nog lite ridning :)
 
 
Allmänt | |
Upp