Utebanepremiär

Tisdag så blev det premiär på ena utebanan som tinat fram. Det var lite grävigt på vissa ställen då det lades nytt underlag förra sommaren, men då Rolle gått mest inne senaste tiden förtjänade han att se nåt annat. Joggade bara ett kort pass i alla gångarter men han verkade tycka det var trevligt. Just nu är det svårt att rida ute. Asfalten har tinat fram men hästarna har fortfarande brodd då det är snö och is kvar i hagarna. Och i skogen går det inte att rida än för det är snö /is blandat så man får helt enkelt försöka variera arbetet inne.
 
Igår så värmde skötaren Rolle medan jag mockade, snacka lyx. Hjälpte henne en stund och det gick bra. Hon är verkligen duktig för att va så liten på honom. Sen satt jag upp ett tag. Red några rejäla ökningar i galopp för att få igång honom. Sen red jag enkla byten runt fyrkanten : förvänd genom kortsidan, enkelt byte, rättvänd längs långsidan, enkelt byte och samma igen. Sen red jag igenom msvc1an och kunde konstatera att vi måste fokusera lite på travskolorna! Ikväll ska Rolle bara promeneras men sen ska jag rida fyra pass i rad.
 
 
Allmänt | |
Upp