Jippi

Som Maria (mwdressage.se) skrev i en kommentar, så räcker det alltså med en ritt på över 62% för att kvala till nationell klass. TRII säger:
För att få starta i nationell Msv A-klass skall
 
ekipage ha uppnått minst 62,00% i Msv A-klass
 
på regional tävling.
 
Så det var ju super! Känns bra att ha det "avklarat" så att jag kan starta alla MSVA eller PSG som jag vill, utan att behöva bry mig om de är regionala eller nationella. Ibland så kör ju vissa regionalt en dag och nationellt en dag så det kan vara kul om man kan rida båda dagarna :) Alternativt välja vilken dag man vill rida MSVA/PSG- klassen. Idag började jag med att släppa ut hästarna och mocka före jobbet, och sen jobbade jag 7-17, vidare tillbaka till stallet för ett ridpass. Promenerade med honom typ 15 min och sen satt jag upp, barbacka, för lite jogging på banan. Självklart hade vi sådan "tur" att just när jag suttit upp så började det typ ösregna, men det är ju bra att träna att rida även i regn så vi körde ändå på, om än inte så länge. Försökte fokusera på att sitta mitt över honom och inte låta honom skjuta över mig till vänster och det är mycket enklare att sitta kvar utan sadel. I galoppen så lät jag benen hänga helt för att han skulle gå av sig själv och han kändes mjuk och fin men lite loj. Traven var mjuk och jag jobbade lite volt och lite öppnor. I galoppen gjorde jag lite volter, några diagonaler med ett byte på och lite ökningar på långsidan. Sen tog jag avslutningsvis skänkelvikningar och slutor på diagonalerna i skritt. Efter ridpasset fick Amo stanna inne, klockan var ju ändå halv sju och regnet ville inte ge sig. Jag själv åkte hem och käkade mackor med brie. Najs. Här kommer filmen från igår!
 
Allmänt | |
#1 - - Sofie:

Härligt Anna! :) Ser så trevligt ut :))

#2 - - Charlotte Ståhl:

Vad fina Ni är på filmen! och Grattis till kvalet!
SV:Absolut Anna så red vi över 60% och tittar man på galoppdelen så var den det absolut bästa och hade travprogrammet bara varit nästan lika bra så hade vi lika gärna kunnat vinna =) Men jag är nästan gråtfärdg över hur dålig jag själv var. Varför har jag inte känsla kvar för hur snabbt eller långsamt jag rider och en känsla över takten och bärigheten? Borde jag inte upptäckt detta redan efter första öppnan som vi bara red igenom helt utan förberedelse? Just nu känns allt skit. Absolut ska man tänka positivt men för mig är detta ett stort nederlag som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur. SV: Nädå jag tog absolut inte din kommentar negativt, tvärtom =)

#3 - - Sofie:

Sv: Ja det känns kul :) Jo jag vet och därför är jag verkligen i behov av träning nu. Jag kan tycka det är lite svårt att avgöra själv från ryggen och vill hest ha någon som skriker på mig från marken. Speciellt när Twister är så svajjig..

#4 - - emily:

Grattis, kul att ha kvalat! Och smidigt att få rida alla :-)

Upp