En liten koll

Måndag morgon for Vi ut med Marie och flamman på en ca 40 min jogg. Sen vid tio kom en kvinna vid namn Maria Öhman ut för att kolla igenom Amo. Maria är Equiretaput och jag tyckte att det kunde vara bra att kolla igenom gubben nu när vi börjat komma igång igen. Jag fick visa honom i skritt och trav från marken, bakifrån, framifrån och från sidan. Sen så kände hon igenom honom och konstaterade, inte oväntat, att han var stelare i höger bog. Han reagerade även lite vid korset / rumpan vilket tydligen inte är så ovanligt men inte optimalt. Så det blev lite behandling med laser på rumpa, rygg och bog, och sen en ordentlig massage. Amo tyckte det var jätteskönt och jag fick sen instruktioner om hur jag ska stretcha och massera själv. Så det kändes jättebra att han fick sig en genomgång och att jag fick instruktioner så att jag kan jobba med att hålla honom fräsch och mjuk! 
 
 Tisdag fick Amo vila, och jag köpte kardborre och letade fram symaskinen för att sy fast det i ett bomullstäcke så att jag kunde fästa back on track ryggplattan som jag köpte i våras. Så nu ska han få stå med det täcket på natten för att värma extra på korset/rumpan :) idag så tömkörde jag honom och han var pigg och busig. Han bockade till och med några gånger. Idag tyckte jag att formen var mycket bättre än sist, då han blev för djup i traven men bra i galoppen. Idag så var han riktigt trevlig även i trav, om än vänster varv tog lite längre stund innan vi hittade dit. Så det var kul :) imorgon blir det nog en skogstur!
Allmänt | |
#1 - - JennyM:

Sv: Jag håller med dig, känns ganska logiskt att det "tar emot" något om man har för ofta och mycket höga paddar eller lindar för högt. Jag gör det ibland om jag ska ta kort eller träna kanske men annars är jag noga med att hålla mig under knät och alltid med paddar. Använder även skydd emellanåt :)

#2 - - Charlotte Ståhl:

Vad bra att hon hittade något hos Amo, då är det inte bara du själv som tror att där är något. Och perfekt när man själv får hjälp hur man ska underhålla detta efteråt. När blir det tävling för er nästa gång? SV: jodå förkyld som bara den är jag men tävling i helgen blir det, både lördag och söndag. Tränade i onsdags och nu känns det super. Fick en helt annan känsla av lugn när jag red igenom programmen och jag förklarade för Maria hur mycket press jag satte på mig själv sist och hon frågade såklart varför, du gör ju detta för dig själv =D haha ja så det är väl så man får tänka.

Upp