Mycket som händer

Nu är det mycket som händer... berättar mer när allt är under kontroll. Amo blev aningens varm och fylld i benet tisdag morgon alltså efter tömkörningen, så bestämde att han skulle få skritta några dagar till och sen testar vi och sätter igång för att se vad som händer. Och förhoppningsvis är det inget som händer! Pratade även med vår veterinär och hon tyckte det var ett bra upplägg. Så tisdag blev det prommis, onsdag skritt på banan barbacka och idag en kortare uppsutten skrittsväng längs vägen. Imorgon så blir det vila eller promenad, för Niklas ska vara hästskötare då jag ska till Erika och göra mig snygg :) Sen i helgen tänkte jag börja rida igen. Hoppas att snart ha lite mer tid för bloggen, men så länge jag inte rider är det ju ändå inte mycket spännande att skriva här, så jag hoppas även att det blir mera av den valutan nu framöver. Så, på återseende!
Allmänt | |
#1 - - JennyM:

Väldans vad ni ska råka ut för mycket då! Hoppas det är bra i helgen igen :)

#2 - - Charlotte Ståhl:

Det låter som något spännande är på gång?
Hoppas Amo är ok, man vill bara ha en frisk häst ju!! Man blir så orolig så fort det är minsta lilla..

#3 - - JennyM:

Sv: Ja visst är det viktigt med en engagerad tränare, men jag tror också det är ganska bra att ha kanske en lite vid sidan av för att få lite nya synvinklar ibland. För dom flesta är liksom inte bra på precis allt, men tillräckligt duktig med många bitar så att man ändå trivs med dom som tränare eller så.. Kristian har jag också hört många som är nöjda med. Han är ju dessutom en väldigt ruktig ryttare själv så :)

Ja men jösses, jag är så himla stolt över dom båda! Dom red två LB:1 :) Hon har ju aldrig tävlat storhäst förutom en gång på Goodie för många år sedan.. En klubbtävling på hemmaklubben, så bara det är ju helt fantastiskt! :)

Upp