Tävlingssäsongen 2013

Vilken säsong vi har haft, med tanke på hur året hittills har sett ut. Jag menar, vi har ju hunnit med en vrickning som krävde lång vila och två behandlingar för att bli bra, och när det väl var bra var vi tvungna att operera griffelbensfrakturen vilket gjorde att vi var tvungna att ta det lugnt ytterligare en månad. När vi sen var på väg igång så fick han kolik, och sen nu inför sista tävlingen slog han ju på sig på det opererade benet vilket gjorde att jag inte tordes åka iväg på säsongens sista tävling (Umeå).
 
Så det vi har gjort är en tävling i februari och en i mars, där jag på två försök lyckades ta båda kvalen till MSVA. Sen under mars och april jobbade vi stenhårt med momenten i MSVAn och han har aldrig känts så fin som där i april. I slutet av april åkte vi sen till göteborg horse show och hann bli riktigt inspirerad när jag såg alla fina hästar.... och dessutom inhandlade jag en frack! Men sen så lyckades han ju skada sig och vi missade därmed hela sommarens tävlingssäsong. I september så åkte vi till Vännäs och trots att vi det var i varmaste laget den helgen så lyckades vi ändå rida på kvalprocent båda dagarna och ena dagen få oss en placering :) Enda för säsongen faktiskt, då vi legat första utanför i många starter.
 
Helgen efter åkte vi till Kiruna för att jag äntligen skulle få starta min efterlängtade MSVA. Oväntat nog var jag inte nervös alls utan jag ville nog mest få det överstökat. Var superglad när vi red på så "fina" poäng trots att vi hade lite missar. Dagen efter hade jag tänkt få revanch och slippa missarna, men det ville sig inte riktigt. Dock så var jag väldigt nöjd med Amo och resultatet ändå. Veckan därpå så var det hemmatävling och jag var riktigt laddad. Red bättre än i Kiruna och missade inte lika mycket denna gång, och det räckte då till nationellt kval, vilket var mitt mål för denna säsong! Så det kändes jättekul. Sista tävlingen blev en B4a på PRK, men där var underlaget alldeles för tungt för vår smak och det kändes som att Amo sögs fast i underlaget vilket påverkade ritten. Men vi red ändå på helt okej procent så jag var ändå nöjd. Hade som sagt hoppats på att få åka ner till Umeå för att rida ytterligare en MSVA och en PSG, men nu blev det inte så. Men sånt är livet. Summa summarum, vi har trots en skadedrabbad säsong lyckats med målet och endast haft en ritt under 60%, och då var det inte långt ifrån 60 heller. Och förutom detta så nådde vi det mål som jag satt upp i våras, nämligen att kvala till nationell klass. Jag är så fantastiskt nöjd över min stjärna och hoppas att vi får fortsätta arbeta tillsammans ett bra tag till för han gör mig så himla lycklig.
 

Datum

Tävlingsplats

 

 

Klass

Plats

%

 

 

2013-10-06

Piteå Ridklubb

 

 

Medelsvår B:4 2003

2 av 4

62.71

 

 

2013-09-21

Piteå Rid & Körsä...

 

 

FEI Prix S:t Georges 2009

3

62.23

 

 

2013-09-15

Kiruna Ridklubb

 

 

FEI Prix S:t Georges 2009

2

59.87

 

 

2013-09-14

Kiruna Ridklubb

 

 

Medelsvår A:1 2003

2

61.51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013-09-08

Vännäs Ryttarföre...

 

 

Medelsvår B:4 2003, lag Div 1 final (omg 3)

5 av 10

62.82

 

 

2013-09-07

Vännäs Ryttarföre...

 

 

Medelsvår B:4 2003

2 av 8

62.39

 

 

2013-03-03

Umeå Ryttarförening

 

 

Medelsvår B:2 2006, Msv B:2

4 av 7

60.58

 

 

2013-03-02

Umeå Ryttarförening

 

 

Medelsvår B:4 2003, Msv B:4

3 av 8

63.47

 

 

2013-02-16

Luleå Ridklubb

 

 

Medelsvår B:4 2003

2 av 4

67.17

 

 

Allmänt | |
#1 - - Ingrid Nyström:

Otur med skadorna men en fin resultatserie. Bra jobbat!

#2 - - Mia:

Vilken härlig säsong :D jag ska försöka skriva ihop något om våran också :D

#3 - - emily:

Det är ju superbra jobbat!

#4 - - Charlotte Ståhl:

Bra jobbat ju! Med tanke på hur förutsättningarna sett ut så är det ju hur bra som helst!=)

#5 - - Erika Pettersson:

Sv.
de är verkligen jätte tråkigt, men hoppas att yvonnes besök hjälper även denna gång. :)

#6 - - Anna:

bra jobbat!:)

#7 - - JennyM:

Ni är verkligen fantastiskt duktiga! :) Väldigt jämna och fina resultat :)

#8 - - Cathie :

Gud vad duktiga ni är!!

Upp