Potentiella tävlingar nästa år

Det blir ju lite klurigt att tänka sig en tävlingssäsong nästa år, men jag har ändå spånat lite lätt hur det skulle gå att lösa på bästa sätt. Gällivare går ju att köra till utan problem, det är ju bara 12 mil dit. Sen skulle jag ju kunna köra ner hästen innan Piteås tävlingar, för att sedan ha kvar honom där resten av sommaren.... Alternativt åka t.o.r. Piteå-Kiruna för att sen åka till Boden och tävla, för att efter det köra honom vidare till Piteå då för sommaren. Om det nu går att lösa med veckopendling/semester och att jag kan hyra Marie och/eller Erika till rid-och sköthjälp. På så vis skulle det kanske ändå gå att genomföra några tävlingar utan att Amo får åka land och rike var och varannan helg (ska kanske inte klaga så mycket, är ju inte såååå långt till Kiruna om man jämför med hur långa resor det är för Marie som tävlar så framgångsrikt i elitserien i hoppning....).
 
Sen i juli får vi ändå inte ha kvar hästarna i stallet Amo ska bo i så då har jag tänkt ha honom i Piteå på bete. Skulle ju passa perfa om han får komma dit i alla fall redan nån gång i juni så vi i alla fall hinner med någon tävling nästa vår :) Jag vet att det är jättelänge kvar till maj nästa år och det är kanske löjligt att börja kika på detta redan nu.... men samtidigt så behöver jag ha en sporre (haha) för att fortsätta hålla ihång med vår träning trots att möjligheterna inte längre är lika bra här uppe (=ingen Erika). Så om jag kan inbilla mig att vi ändå kan ha en tävlingskarriär nästa år, ja då kan jag ju inte klaga på livet! Ett bra jobb och en fin häst som jag förhoppningsvis får fortsätta utvecklas med :) Då är det bara ett jobb till Niklas som saknas, men det ska förhoppningsvis lösa sig det med.
 
v19 2014-05-10 (2) Favorite_false Ridklubben Dundret
Regional och lokal tävling i dressyr ridhäst
Lätt B:2 2003, FEI Prix S:t Georges 2009
v21 2014-05-24 (2) Favorite_false Piteå Ridklubb
Nationell, regional och lokal tävling i dressyr ridhäst
Lätt B:2 2003, FEI Intermédiaire I 2009
v23 2014-06-05 (4) Favorite_false Bodens Ridklubb Ryttarspelen 2014
Regional och lokal tävling i dressyr ridhäst
Lätt B:2 2003, FEI Prix S:t Georges 2009
v24 2014-06-14 (1) Favorite_false Piteå Rid & Körsällskap
Regional och lokal tävling i dressyr ridhäst
v26 2014-06-27 (3) Favorite_false Umeå Ryttarförening JUNIDRESSYREN
Nationell och regional tävling i dressyr ridhäst
Lätt A:3 2013, FEI Intermédiaire I 2009
Allmänt | |
#1 - - Matilda:

Såklart att det är dags att börja spåna på en tävlingssäsong. Det kommer nog lösa sig och jag hoppas att ni får en bra tävlingsvår! :D

Jag hade också gärna velat sitta och planera för kommande tävlingar..

#2 - - JennyM:

Kul att börja planera tävlingssäsongen :)

Sv: Jaa, jag har försökt hitta något om vad det innehåller men det går inge vidare faktiskt ;) Dock ska det ju vara till oss egentligen från början och det finns ju serum och sådant som faktiskt fungerar för oss (jobbat alldeles för mycket med sådantdär, så har tillochmed övervägt några av grejerna till hästarna haha)men jag ska nog allt ta reda på vad det kan tänkas innehålla, helt ofarligt kan det ju inte vara kanske :P

Upp