Kort uppdatering

Nu kommer lite uppdatering om vad som har hänt senaste veckan. Förra veckan vilade Amo måndag, sen fick han nya skor tisdag samt en prommis med Niklas. Onsdag trimmade Erika honom på banan och torsdag red Maria. Fredag vilade han och lördag åkte vi ju ner igen till Piteå, så då tömkörde jag på banan. Mest på volt och Amo var ganska pigg och spejsad, låtsades bli rädd för saker, hade svansen och huvudet rakt upp och sprang en del med höga benlyft. Men skötte sig också delvis riktigt fint. Söndag red jag och Marie ut ett lugnare pass där vi avslutade med lite klättring i skogen. Sen packade vi finkan klar och skurade väggarna i boxen (eller Niklas gjorde det medan jag red!). Måndag morgon var vi på stallet vid sju, och var på väg före åtta. Hämtade sen upp Erika som ville haka på och så begav vi oss till Kiruna. Vädret var bra och underlaget mestadels helt okej (bar väg ca 10 mil men resten lite isig) så många sträckor gick det inte att ligga mer än 70. Pausade halvvägs typ 40 min för lunch och var framme på stallet vid halv tre. Där packade vi ur, Amo fick dricka och gå ut i hagen. Och få lite mer mat, sen lämnade vi honom när allt var ordnat.
 
Sen packade vi ut resten av allt hemma, duschade, åt middag och sen åkte jag och Erika på filmpremiär av en film (Ömheten) som Erika har varit make up artist i. Och sen däckade vi när vi kom hem. Steg upp 5 i morse för att skjutsa henne till tåget och stämplade in på jobbet klockan 6. Är alltså rätt trött idag....
 
Ikväll så fick jag med mig Niklas igen och vi lyckades (tror jag) plugga in thermobaren. Sen packade vi ut alla grejer i alla fall lite provisoriskt och sen red jag typ en halvtimme på ridbanan bara för att han skulle få röra på sig. I Jukkas var det -20 grader, så aningen svalt.... Medan det bara är runt -8 hos oss. Tur Amo har päls. Imorgon skulle jag sällskapa ut med en tjej i stallet, det blir kul! Här kommer några bilder på sadelkammaren och Amos fina hage.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Hanna:

Åh gud snö och kyla :-o fast iof en del av mig längtar efter snön men det brukar gå över rätt fort.
I januari brukar jag tycka det kan bli vår B-)

Hur länge var det tänkt ni ska bo där? Eller har ni flyttat för gott? :-)

#2 - - JennyM:

Tusen tack :)
Ja det var väldigt tråkigt att det som brukar gå bäst helt plötsligt blev katastrof.. Men men, vi tar igen det nästa år :) Hon hade flera 8or på de andra delarna så antar att det var det som vägde upp. Hon har dragit ner på det som är dåligt, men samtidigt såg det nog delvis bättre ut än vad det kändes.. Men men vi tar nya tag, dags att tagga inför nästa tävlingssäsong nu :)

#3 - - Micaela:

Såg en film här lite längre bak i arkivet, gud vilken härlig häst du verkar ha!!

#4 - - Cathie :

Oj vad mycket snö ni har!! :)

Upp