Söt- Amo

Amo är så gullig. Han vill gosa hela tiden. Sedan vi var på kliniken första gången så fick Amo byta hage till en som har annat underlag längst fram. Jag valde då att göra en sjukhage i den nya hagen, för att det var så geggigt överallt i hagen förutom längst fram och jag inte ville att han skulle klafsa omkring i leran. Och nu när det blivit varmare får han gå kvar i den för att det är ganska gropigt i hans "egna" hage nu när den torkat upp. Så hagen han står i nu är ungefär 5*12 meter och alltså inte jätteliten. Han kan promenera omkring, rulla sig och mysa på :) Så det känns bra. Men den är ändå tillräckligt liten för att han inte ska kunna dra några större repor! Även om han sällan pysslar med sådant. Men nu vill vi ju att detta får bästa möjliga förutsättningar att fortsätta läka.
 
Sjukt varmt idag också, så när jag kom till stallet så svampade jag av honom med lite ljummet vatten för att kyla ner honom. Vi tog en längre promenad och sedan fick han beta i minst 20 minuter. Mums. Jag har även varit på Granngården och köpt Groov Sensitive (fd. rehab) för att jag tycker att han har börjat falla ur lite vid revbenen. Hömagen finns så klart kvar, men det skulle vara bra om han inte blev smalare på ovansidan! Han får även lusern och en liten skvätt havre. Här är gullgubben i hagen, där han myser med Arne.
 
Allmänt | |
#1 - - Sofie:

Jaså drar subban mycket? Jag tror inte att denna drar så mycket mindre ;)

#2 - - JennyM:

Tråkigt att han skadat sig :/ Men det verkar inte vara någon stor grej iallafall, skönt det! :)

Sv: Nja, men jag kanske får mer användning av dom nu ;)

#3 - - Charlotte Ståhl:

Sv: Tack Anna! Ja det konstiga med Fender är att bara för ett par veckor sen så ville han inte gå i vänster förvänd för fem öre, han slängde om till höger galopp direkt och var riktigt jobbig med det. Men varför han har lättare för det varvet egentligen är för att han är mera under sig. I höger galopp skjuter han ut rumpan så det är det vi måste jobba med =) Att stärka upp hans vänstersida mera. Men det är MYCKET bättre än när jag fick hem honom i mars så det tar sig iaf.Ang Danne så testar vi serier lite smått och stärker upp galoppen för att göra honom redo för piruetterna sen. Dem tror jag han inom kort kommer sätta hur lätt som helst. Serierna får vi jobba lite med men han gör singelbyten hur lätt som helst nu iaf =) Vad som utvecklats mest bara sådär under en vecka är hans trav! Asså snart är passagen där hur lätt som helst! Ska försöka övertala min man att filma mig lite för jag vill också själv se om det ser lika bra ut som det känns =P

Upp