Filmtjam

Här kommer film från gårdagens samt dagens träning! Igår tyckte jag som sagt att det var en bra träning och bra saker jag fick tänka på om än känslan inte var perfekt. Amo var lite tryckig i handen, inte helt loss och inte så rund som han kan va i galoppen men jag tycker ändå vi fick bra hjälp. Idag däremot kändes han mycket härligare. Bra känsla i handen och galoppen var mestadels rund och fin. Filmen visar ca 5 min av galoppjobbet vi gjorde i början som värmning för att snurra igång honom, med kommentarer för Niklas stod just ovanför Natalie! Sen får ni se några tvåor som känns ganska bra, bättre än treorna och def bättre än fyrorna (som inte fick rymmas på filmen). Kanske har nåt att göra med att jag ramar in honom bättre då och då funkar det ju bättre. Jäkla långben som gör det så svårt att rama in! Sen testar vi några piruetter på linjen som dom är i A1an, och till vänster är det helt okej faktiskt (baserat på min kunskapsnivå!). Till höger hamnar jag för mycket på yttersidan men det är väl skapligt i alla fall. Nåja, bara att öva vidare, för det är ju verkligen inte busenkelt, även om man har en häst som kan.... Avslutningsvis så får ni se en schwungig trav. Synd att jag själv var trött och tappade min bål helt. Natalie tyckte att jag skulle gå på gym och träna magen :P Får försöka köra plankan lite oftare här hemma iaf!!
 
Allmänt | |
#1 - - Matilda:

Jättefina :D Jag har nog aldrig sett honom så rund o fin som han såg ut i traven på sista filmen!

#2 - - Erika:

Vad fin han är när du har mer tryck i han å varierar hans tempo hela tiden=)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :)
Anna Bergstedt

#3 - - M:

För varje film så går ni från klarhet från klarhet! Är så glad för din skull Anna att det blev "rätt" tillslut! :) Hoppas att jag också någon gång i framtiden kan utvecklas i samma rasande fart som du! :) Ni passar som handen i handsken! :)

#4 - - Malin:

SV: Ja, nån gång i framtiden kanske ;)
Det har gått jättebra! Roliga pass som verkligen gett mycket och det känns som att jag fått många verktyg att jobba vidare med. Ann såg vilken typ av häst Talle är och hittade bra lösningar på våra problem. Riktigt roligt :)

#5 - - JennyM:

Så himla fina ni är! :)

Hon verkar himla duktig denhär Natalie! :)

#6 - - Stallbruttan:

Det är alltid inspirerande att få sig små tjuvkik på andras träningar, för det finns så mycket man kan lära sig av att titta!
Det syns att häst och ryttare trivs med varandra! Trevligt! :)

Sv. Det ska absolut finnas utbildat folk i toppen, som kan styra upp saker och ting, och du framstår som så proffsig att jag nog trodde du tillhörde den skaran ;) Kämpar ju på för att så småningom ta mig dit själv, men med sådana påhopp känns det för korta stunder som att de inte tycker att man platsar och borde ge upp :/ När ryttarna däremot skiner som solar, och har förstått det man försökt förklara, är det värt alltihop :D

Upp