Dressyrträning för Natalie Oldfors

Lång dag, började med utsläpp redan vid sextiden eftersom jag blev väckt av en pratglad fågel kring fem. Släppte ut alla tre hästar (för två är på hopptävling med fina resultat hittills) och mockade åt två, gav vatten till hästarna samt även till hästarna på driften och myste lite med dom en stund. Sen tog jag och Amo en 25min promenad, för det kändes så onödigt att åka ut enkom bara för att släppa ut endast tre hästar!

Sen har jag försökt plugga lite under dagen, och halv fyra åkte vi ut till stallet igen och började göra iordning för träning för en GP-ryttare som heter Natalie Oldfors. Sen tog vi en promenad till ridhuset vilket tog dryga 20 min och så joggade jag igång lite. Blev enbart galoppjobb idag och jag fick tänka på att rama in med benen och vara noggrannare med "vägarna", alltså att faktiskt börja en rörelse vid en viss punkt samt ha låga stadiga händer. Som att jag inte har hört det förr... haha men det är inte så lätt alltid att tänka på allt! Jobbade på volt med tempo och formen, och sedan gjorde vi lite piruettjobb, galoppslutor och lite tempoväxlingar samt några byten. Jag tycker att det gick bra, speciellt med tanke på att det var första gången vi tränade för henne. Jag brukar ju ha en viss startsträcka innan jag kommer till ridning och idag var den kort vilket kändes lyckat bara det! Ska se om jag ska klippa ihop en film sen :)
Allmänt | |
#1 - - Malin:

Vilken jättefin häst du har :D

Upp