Kandaret på

Idag blev det på med kandar, sporrar och chaps, för jag fick låna Erikas ena häst Toledo :) Härlig med ett dressyrpass och jag gjorde även några serier i vart fjärde och vart tredje, riktigt najs och bra för mig att hålla mig på alerten. Han är även en mästare på att trampa så jag passade även på att känna lite på det, och i slutet av passet var traven helt magisk. Jättekul, då jag hade svårt att få honom kvick och ihop i traven sist jag red honom. Hoppas på att få låna honom snart igen. Efter helgen så ska vi köra tillbaka hästarna till Marie för nu börjar gräset ta slut, så idag fick grabbarna till och med lite hö. Men så kan det vara. Mysig har dom haft det tillsammans hittills i alla fall, speciellt Ohio som brukar använda Amos rumpa när det kliar.... :)
 
Allmänt | |
#1 - - Charlotte Ståhl:

Härlig bild! Vad synd att gräset börjat ta slut. När är det återbesök med Amo?
SV: Ja det är väl det bästa att testa sig fram. Snart får det väl bli någon B:5 också, enda är att det är lite svårare att hitta tävlingar som har det programmet, har hittat en än så länge som jag har möjlighet att åka till, får se om vi kvalat tills dess så har jag ingen press på mig på det sättet iaf =)annars kanske jag ändå väljer B:4 för den har de också. Det är inte förrän sista helgen i aug så jag har tid att bestämma mig =P
Oj, ja det var ganska dyrt för en hjälm. Det får bli när man blivit miljonär =D

#2 - - Charlotte Ståhl:

Sv: Ja det var ju en nackdel om den måste kemtvättas..det ska jag kolla upp. Fast den är nog ändå för dyr =( Får bli en billigare tror jag.
Jag har redan en frack som jag aldrig själv använt, jag köpte den när jag och misty började tävla medelsvår B men vi kom tyvärr aldrig längre än så så den hänger så fint i garderoben. Känslan att det äntligen närmar sig att använda den är väldigt härlig, efter alla dessa år=P
Ja stövlarna är helt fantastiska, inte beställda än men jag har hittat en websida som har 25% rabatt just nu så det lutar faktiskt åt att beställa dem där och inte vänta tills Falsterbo =D Det verkar som jag dessutom inte har så krångliga mått på benen så det finns stövlar som passar från början! perfekt!

Upp