En kort stund

Red först en stund på banan för att kunna jobba med en mer fokuserad häst, och sen for jag ut längs vägen en liten runda. Red några fler 2 min intervaller i trav och galopp med skrittpauser mellan varje. Och idag var Amo ganska taggad, när vi hade skrittat ett varv runt fyrkanten så började han takta eller trava av sig själv och hade svårt att vänta tills han fick sätta igång. Så det var kul. Men det är lite svårt för även fast han är villig så känns det ju att han inte är i form. Jag tycker att han antingen blir backig och tom i handen eller så rinner han iväg, vilket är förståeligt men lite svårt att jobba med. Hade i alla fall ett halvt varv i trav där jag fick en riktigt bra känsla med stöd i handen och lagom med energi. Så det var ju bättre än inget! I galoppen så känns han ganska bra i handen men där vill han gärna gå i ett back-läge så jag försökte få honom att kliva på lite mera framåt men det är ju jobbigt! Försöker att inte tänka på hur deprimerande det är att vi tappat så mycket, och hur himla fin han var i våras, och istället tänka på att vi är på gång igen även om det kommer ta lite tid innan vi är i topptrim igen...
Allmänt | |
#1 - - Charlotte Ståhl:

Kul att han är på hugget. Självklart är det jobbigt men roligare än om han varit seg. Ni ska se att Ni snart är igång igen och kan rida lite mer vanlig ridning igen. Hoppas ni kommer att kunna träna och tävla som vanligt under hösten istället=)

#2 - - JennyM:

Sv: Tusen tack Anna :) Ska lägga in resten av bilderna också, men har inte blivit av än ;)

#3 - - Julia Wesén - Ponnydressyr på elitnivå:

Åh vilken super fin häst du har! :D

Upp