Skitväder

Idag är det verkligen inte kul väder här. I morse var det regn och hagel samt jätteblåsigt. Nu har regnet övergått till snö men det blåser ännu mer. Jag har dessutom inte kunnat sova nästan nå inatt för det har kittlats så mycket i halsen. Hoppas att jag inte ska bli sjuk!! Steg upp ganska tidigt och var på stallet före åtta. Mockade, fixade mat och tog sedan en promenad med Amo för det kändes inte så roligt att rida ute idag. Vi växlade mellan att gå, springa, stanna och backa och han lyssnade så fint! Sedan åkte jag till Hällan dit Marie hade kört hästarna. Jag fick värma Kroken och red honom i dryga 20 min i alla gångarter. Han är verkligen en fröjd att rida, mjuk i handen och extremt lätt att sitta på. Känner mig alltid så duktig på han för jag kan sitta så stilla :) Jobbade volter, diagonala slutor och övergång till öppna längs medellinjen i trav, och sedan vänd halvt igenom-sluta-byte i galopp och bytena har verkligen blivit bättre sen jag satt på han sist. Bra att kunna byta om man ska va hopphäst! Sedan fick Marie ta över och jag lekte hopp-tränare när hon red. Såg riktigt bra ut så det var roligt. Här kommer en bild på Amo och bäbishästarna (som faktiskt är 2 och 3 år nu) som tyckte att Amo var jättemysig att snusa på :)
Allmänt | |
#1 - - Ponnydressyr :

Superfin blogg verkligen :)

#2 - - JennyM:

Tack så hemskt mycket :) Detsamma föresten! Fin blogg dessutom!
Ja visst är Catago skydden bra, jag tycker hemskt mycket om dom iallafall! Så lätta med om man kanske inte vill linda varje dag ;)

#3 - - Erika:

Tack! :D Vad glad jag blir!

#4 - - Noomie Sundell:

Jätteskönt!((:
Haha ja! Otroligt rörlig är han ju iaf. Och så vacker. Nu fattas bara lite hull och muskler sen är han nog stallets snyggaste polle (hoppas Lexx inte hörde det där, haha)

#5 - - Ebba ~ Hästblogg:

Fin blogg!
Har du gjort headern/designen? Jättefint :D

Upp