Monster

Idag så åkte jag till stallet ganska sent. Har suttit hela dagen och läst artiklar och det var svårt att komma iväg. Att bilen sedan behövdes skottas fram tog också en stund. Sen igår hade det nog kommit minst 2 dm snö så det var en del att sopa bort. Ett tömkörningspass i djupsnön på banan stod på schemat. Amo var helt störd och sprang runt, bockade och gick typ inte att styra. Dessutom drog han alltid mot ena långsidan och då var jag ju tvungen att hålla emot eftersom han annars skulle springa in i trådarna.... men då blev han jättesur för att jag bromsade honom och började studsa på stället istället. Fina benlyft, mycket korsgalopp och extremt ojämna volter var dagens resultat. Så imorgon måste vi nog ta oss ett rejälare pass för att rasta bort lite energi så att han går att rida och visa på ett fint sätt på träningen på lördag! :)
Allmänt | |
#1 - - Malin:

SV: Ja precis, det är ju rätt tungt underlag i ridhuset jämfört med utebanor! Jo, det blir ju enklare att variera sen, framförallt när Talle kommer och vi alltid har sällskap ut :)
Jag har hört och läst att det kan ta lång tid innan dom blir fräscha igen efter ledinflammationer, så jag hoppas verkligen att det inte ska behöva bli så..

#2 - - Camilla:

hehe det är svårt att hänga med i snön =S... Hoppas det gå rbra på lördag

#3 - - fridan:

vad konstigt det känns att läsa om att du får skotta fram din bil när vi inte har någon snö alls kvar här =)

Upp