Bus-pålle

Jag har börjat att extraknäcka en del samtidigt som jag då ska skriva mitt exjobb så att det kommer bli ett par tuffa veckor framöver, men vad ska man göra när man behöver både cash och meriter?! Därför är mitt liv lite crazy just nu. Hade inskolning igår och idag så jobbade till fyra båda dagarna. Igår hade jag kvällen i stallet så åkte ut efter middagen. Blev en uteritt, i mörkret, helt själva och fast Amo hade vilat i två dagar så var han kontrollerbar vilket känns bra. I början av hösten var det ganska stökigt speciellt när jag red själv i mörkret när han hade vilat. Det berodde säkert till viss del att vi inte kände varann så bra då, och att det var ny miljö så det kan förklara varför det funkar bättre nu. Jätteskönt tycker jag i alla fall, som rider väldigt mycket ute längs vägarna och i skogen. Har dessutom fått en monster-pannlampa som lyser upp halva byn så det är jättebra speciellt när Amo ser något läskigt. Då brukar jag lysa på det och då tycker han oftast att det inte är lika farligt längre, och kan övertalas att gå förbi! Igår så tittade Amo bara lite på några soptunnor men gick med på att slinka förbi efter lite övertalning, resten av passet gick bra. Lite fyrtaktig galopp till en början men när han fattade att vi var på hemvägen av rundan så blev galoppen genast bättre :) Idag så åkte jag direkt efter jobbet och tog ett kortare tömkörningspass på banan och Amo var faktiskt ganska busig, drog in rumpan och "stack" ett par gånger men höll sig på volten hela tiden. "Såg" också någonting så han stannade med huvudet och svansen rakt upp och blåste ett antal gånger innan han sedan struttade fram i någon form av spänstig balanstrav. Knäppis. Imorgon hoppas jag på sällskap :)
Allmänt | |
#1 - - JennyM:

Jasså du såg filmen med? ;) Den jag syftade på var en PRE har jag för mig.. Den var ju trevlig annars, inte så.. Men man säljer inte in den på något som inte är iallafall mer befäst!
Man blir inte klok på dessa annonser ibland alltså, och priserna?! Jösses.. Sedan kommer det ju alltid några guldkorn ibland med, men oftast tycker jag man blir besviken när man ser videon.

#2 - - Hoppbloggen:

Ja det lär bli extremt mjuka ben efter det! Måste ladda upp ordentligt innan så att orken räcker hela vägen.

#3 - - Hoppbloggen:

Ja det lär bli extremt mjuka ben efter det! Måste ladda upp ordentligt innan så att orken räcker hela vägen.

Upp